Extra ultraljud 

I morse var vi på ett extra ultraljud. Vi bokade in det för att jag skulle känna mig lugn att det faktiskt finns något där inne nu när jag inte känner så mycket. Vi hade bokat på ett privat ställe och betalade 700 kr men det var det värt. Barnmorskan guidade oss genom allt det vi såg på skärmen. En liten bebis som sprattlade och hickade. Allt såg ut precis som det ska göra i vecka 15+6. Vilken känsla det ingav! Jag gick därifrån med lättare steg och en känsla av att detta kan nog faktiskt gå vägen. Jag önskar så att alla ni där ute också kommer få uppleva den känslan. Nu hoppas jag vi kör ända in i kaklet. 

5 thoughts on “Extra ultraljud 

  1. Så härligt, känslan är ju obeskrivlig! =D Häftigt vad tiden går, redan i vecka 15! Här är vi i 30 nu (29+4) och jag började tvätta upp bebisens kläder igår. Och jag tror nog att jag fortfarande inte riktigt vågar tro till 100%, lite overkligt är det allt.. Men nu ser det ju verkligen ut som att vi får våra efterlängtade små, så himla roligt ❤

    Like

    1. Det är helt underbart. Gick in i v17 igår. Tror inte vi kommer vara helt säkra förrän vi har våra underverk i armarna. ❤️ Längtar efter lite mer “riktig” mage och att få känne att det finns någon där inne.

      Like

      1. Det gjorde jag med, längtade som en tok efter att få känna sparkar! Jag kände första gången bara 2 timmar innan ultraljudet i vecka 21 ca så det dröjde här men var väldigt välkommet 🙂 Nu önskar jag han kunde hicka lite mindre för nu är det sånt hålligång där inne att jag inte kan sova vissa nätter 😉

        Like

Leave a Reply

